• خانه
  • ثبت نام در کلاسیکو
  • پایگاه تابستانی ۱۴۰۱ (جدید)
    • مقطع دبستان
    • مقطع متوسطه دوره اول
    • مقطع متوسطه دوره دوم
  • آکادمی نجوم (جدید)
  • مدارس کلاسیکو
    • مدرسه فسفر
    • مدرسه ادونس
    • مدرسه حرفه ای ها
  • نمونه سؤال تیزهوشان
  • ثبت نام کلاس‌های خصوصی کلاسیکو
  • اخبار و رویدادها
  • چندرسانه ای
    • مقاله
    • فیلم
    • پادکست دوات
    • رادیو
    • پیوندهای مفید
  • درباره ما
    • معرفی کلاسیکو
    • هیأت علمی
  • تماس باما
  • مرکز انتخاب رشته کلاسیکو
    دانایی، بزرگترین ثروت است.
    44854286 (021)
    info@classiko.ir
    عضویتورود
    کلاسیکو
    • خانه
    • ثبت نام در کلاسیکو
    • پایگاه تابستانی ۱۴۰۱ (جدید)
      • مقطع دبستان
      • مقطع متوسطه دوره اول
      • مقطع متوسطه دوره دوم
    • آکادمی نجوم (جدید)
    • مدارس کلاسیکو
      • مدرسه فسفر
      • مدرسه ادونس
      • مدرسه حرفه ای ها
    • نمونه سؤال تیزهوشان
    • ثبت نام کلاس‌های خصوصی کلاسیکو
    • اخبار و رویدادها
    • چندرسانه ای
      • مقاله
      • فیلم
      • پادکست دوات
      • رادیو
      • پیوندهای مفید
    • درباره ما
      • معرفی کلاسیکو
      • هیأت علمی
    • تماس باما
    • مرکز انتخاب رشته کلاسیکو

      مقاله

      • خانه
      • بلاگ
      • مقاله
      • عوامل مؤثر در یادگیری

      عوامل مؤثر در یادگیری

      • ارسال شده توسط کلاسیکو
      • دسته بندی مقاله, وبلاگ
      • تاریخ 31 شهریور 1400
      • نظرات 0 نظر
      عوامل-مؤثر-در-یادگیری

      عوامل موثر در یادگیری

      یادگیری یک فرآیند است. و با عوامل و متغیرهایی در تعامل است . از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

      1- آمادگی:

      دانش آموز برای یادگیری می بایستی از لحاظ جسمی ، عاطفی ، عقلی ، روحی و روانی رشد کرده باشد.

      2- انگیزه و هدف:

      داشتن انگیزه میل و رغبت به یادگیری زمانی کمک میکند که در کنار جهت گیری علمی و داشتن آینده روشن به شفاف سازی اهداف توجه ویژه شود.

      3- تجارب گذشته:

      آموزش های قبلی باعث شکل گیری ساخت شناختی در افراد مختلف می گردد که در یادگیری مطالب جدید تعیین کننده می باشد.

      4- موقعیت و محیط یادگیری:

      باید متناسب با آمادگی ، استعداد ، نیاز و گرایش شاگردان باشد . به مانند محیط های عاطفی و عواملی مثل نور ، هوا ، تجهیزات و امکانات آموزشی

      5- روش تدریس:

      الف – توجه به علایق و توان شاگردان توسط دبیر در نظر گرفته شود.

      ب- توجه به تفاوت های فردی در یادگیری لحاظ گردد.

      6- رابطه جز و کل:

      الف – لیست کردن رئوس کلی توسط دبیر

      ب- برقراری تعامل با دانش آموزان

      ج- ایجاد قدرت تحلیل و تفکر در مسایل به جهت بالا بردن فهم و اندیشه

      7- تمرین و تکرار:

      مصداق بارز این موضوع اشاره به ضرب المثل ” کار نیکو کردن از پر کردن است ”

      بررسی ها نشان داده است که تمرین در زمان غیر متمرکز اثر یادگیری بیشتری نسبت به اجرای تمرین در زمان متمرکز دارد.

       

      منبع : روانشناسی یادگیری

      برچسب:دانش آموز, روانشناسی, روانشناسی یادگیری, روش تدریس, کدرسه, کلاسیکو, مدرسه مجازی, معلم, یادگیری

      • اشتراک گذاری:
      کلاسیکو

      مطلب قبلی

      آموزش مجازی
      31 شهریور 1400

      مطلب بعدی

      برنامه آموزشی کلاسیکو (سال تحصیلی 1401 – 1400)
      29 مهر 1400

      نظر بدهید لغو پاسخ

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      جستجو

      دسته‌ها

      • اخبار و رویدادها
      • مقاله
      • وبلاگ
      • حریم خصوصی
      • شرایط قوانین
      • نقشه سایت
      • خرید قالب

      کلاسیکو

      • مدرسه فسفر
      • مدرسه ادونس هفتم
      • مدرسه ادونس هشتم
      • مدرسه ادونس نهم

      لینک ها

      • کلاس ها
      • سوالات متداول
      • مجتمع فرهنگی آموزشی علامه طباطبایی
      classiko logo

      تهران ابتدای ستاری شمال به جنوب، خیابان اخلاص، پلاک 11

      44854286 (021)

      info@classiko.ir

      فهرست ها

      • درباره ما
      • هیأت علمی
      • بلاگ
      • تماس باما

      تمامی حقوق مادی و معنوی برای کلاسیکو محفوظ است | طراحی و اجرا سنا وب دیزاین

      ورود با شبکه اجتماعی:

      خارج شوید Google خارج شوید Instagram خارج شوید Windowslive خارج شوید Yahoo

      ورود با حساب کاربری سایت شما

      رمز عبوررا فراموش کرده اید؟

      هنوز عضو نیستید؟ همین حالا عضو شو!

      Register a new account

      Are you a member? Login now